Op dit moment verwerken wij dagelijks met onze telefoonservice ongeveer 80 telefoontjes voor onze klanten. Dit combineren wij met ons werk als virtueel secretaresse/secretaresse op afstand. Met onze telefoonbeantwoording zijn wij het vangnet voor de telefonische bereikbaarheid van onze opdrachtgevers. Googlend naar leuke onderwerpen voor onze blogs stuitten wij op de ‘Ergernissen van telefoonverkeer’. En hier vinden wij iets van, als we dit vertalen naar onze eigen bereikbaarheidsdienst!
Lange wachttijden (>15 seconden)
Wij als professionals van een kleinschalige telefoonservice, vinden dat de telefoon niet vaker dan drie keer bij ons mag overgaan. Maar kunnen wij deze afspraak altijd nakomen? Het antwoord is nee, helaas niet. Dit heeft verschillende oorzaken: hoe heeft de klant zijn/haar telefoon doorgeschakeld, is dat met een vertraging of rechtstreeks. Soms heb je een beller aan de telefoon die net wat langer nodig heeft en is je collega ook in gesprek. Wij beginnen ons gesprek dan ook altijd met de beller te bedanken voor het wachten. Nu gaat het hier natuurlijk niet om ellelange wachttijden, maar over maximaal 30 seconden.